RENDEZVÉNY TÁJÉKOZTATÓ

A MEGELŐZÉS A LEGJOBB

Magyarország Alaptörvénye rögzíti az emberek biztonsághoz való jogát. Ez kortól, nemtől, vallási hovatartozástól függetlenül vonatkozik valamennyi Magyarország területén tartózkodó – magyar és külföldi – állampolgárra.

Amikor a kikapcsolódásra, maradandó élményekre vágyó nagyszámú vendégkör felhőtlen szórakozását kell garantálnunk a biztonság fogalma, értelmezése az általános elvárásokon túl kibővül, a komplexitás előtérbe kerül. A rendezvény biztonságos lebonyolítása, – mint összetett tervezői, szervezői és kivitelezői feladat – az adott rendezvény tervezésével kezdődik és a bontási munkák befejeztével ér véget.

E nagyon hosszú -hetek vagy akár hónapokig tartó- összehangolt együttműködési folyamat sikere – a megrendelő elvárásainak teljesítésén túl – a jogszabályok, szabványok és szakmai, biztonsági elvárások előírásainak betartása és betartatásával lehet csak teljes. Hiszen felelőséggel tartozunk a rendezvény gördülékeny lebonyolításáért és az ott jelenlévő művész, előadó, sportoló és látogató, valamint közreműködő és kiszolgáló személyek biztonságáért.

Annak függvényében, hogy a rendezvényt hol (szabad téren vagy építményben, esetleg rendezvénysátorban) szeretnénk megtartani a helyszín alkalmasságának megállapításán túl, biztonsági szempontból a rendezvény típusához kapcsolódó valamennyi jogszabályi előírást, helyi szabályozást figyelembe kell venni.

A tervezett rendezvényre vonatkozó előírások ismerete, azok betartása, betartatása a rendezvény nagyságától, helyszínétől függetlenül a rendezvényszervezőként a mi kiemelt feladatunk. A rendezvény ideje alatt meg kell felelni az építmény használatbavételi, üzemeltetési, működési és telephelyengedélyben megállapított és rendeltetéshez tartozó tűzvédelmi, katasztrófavédelmi munkabiztonsági követelményeknek.

Építményben rendezett események esetén vizsgáljuk:

RENDEZVÉNY TÁJÉKOZTATÓ - rendezvény-szervezők részére

SIKERÜNK KULCSA A VENDÉGEINK BIZTONSÁGA

A szabadtéri rendezvények körébe azon rendezvények tartoznak, melyek az 1000 főt vagy az 5000 m2 területet egy időben meghaladják, ide nem értve a létesítmény működési engedélyével összefüggő rendezvényeket. A kiemelt szabadtéri zenés, táncos rendezvények körébe a 10 000 főt, vagy a 20 000 m2 – nél nagyobb területet egy időben meghaladó, épületen kívüli területen megtartott, a zenés, táncos rendezvények működésének biztonságosabbá tételéről szóló kormányrendelet hatálya alá tartozó zenés, táncos rendezvények tartoznak.

A szabadtéri rendezvényekre a vonatkozó tűzvédelmi előírásokat, biztonsági intézkedéseket – a zenés, táncos rendezvények működésének biztonságosabbá tételéről szóló kormányrendelet szerinti zenés, táncos rendezvények kivételével – a rendezvény szervezője köteles írásban meghatározni és a rendezvény kezdetének időpontja előtt tíz nappal azt tájékoztatás céljából az illetékes első fokú tűzvédelmi hatóságnak eljuttatni. A tűzvédelmi hatóság részére készítendő dokumentáció tartalmi elemeire vonatkozó iránymutatást a TvMI tartalmazza. Adott helyszínen hetente több alkalommal, heti vagy havi gyakorisággal megtartott szabadtéri rendezvény esetében a tűzvédelmi előírásokat, biztonsági intézkedéseket csak az első alkalom esetén kell kidolgozni. A későbbiekben csak a tűzvédelmi szempontot érintő változást kell bejelenteni.

RENDEZVÉNY TÁJÉKOZTATÓ
KIÁLLÍTÁS

A művelődési, sport- és oktatási létesítményekben, helyiségekben esetenként nem az eredeti rendeltetésnek megfelelő rendezvényekre, valamint az 500 főnél nagyobb befogadóképességű nem művelődési és sportlétesítményekben, helyiségben tartott alkalomszerű kulturális és sportrendezvényekre a vonatkozó tűzvédelmi előírásokat, biztonsági intézkedéseket a rendezvény felelős szervezője köteles írásban meghatározni és a rendezvény időpontja előtt 15 nappal azt tájékoztatás céljából a tűzvédelmi hatóságnak megküldeni.

A rendezvények biztonságos lebonyolítása mindenki közös érdeke! Nagyon fontos, hogy a rendezvények szervezését nem szabad az utolsó pillanatra hagyni, hogy a felmerülő szakmai kérdéseket időben lehessen egyeztetni a hatóság munkatársaival, ezáltal az idő nem szab korlátot a biztonságos megoldások megvalósításának!

RENDEZVÉNY TÁJÉKOZTATÓ
ZENÉS, TÁNCOS KULTÚRÁLIS RENDEZVÉNY

A zenés, táncos rendezvények működésének biztonságosabbá tételéről szóló kormányrendelet szerinti zenés, táncos rendezvények esetében a kormányrendelet szerinti engedélyezési eljárás lefolytatása szükséges. A tűzvédelmi hatóság részére készítendő dokumentáció tartalmi elemeire vonatkozó iránymutatást a TvMI tartalmazza. A felsorolt tartalmi szempontok figyelembe vétele a rendezvények lehető legbiztonságosabbá tétele érdekében javasolt.

A TvMI számos iratmintát vonultat fel a rendezvény-szervezők részére, többek között megtalálható köztük a bejelentésre vonatkozó adatlap, a tűzvédelmi oktatási jegyzőkönyv minta, valamint az alkalomszerű tűzveszélyes tevékenység végzéséhez szükséges irat is.

TÁJÉKOZTATÓ
Rendezvények tűzvédelmi szabályairól

A rendezvények jogszerű és biztonságos lebonyolítása, a tragédiák megelőzése, továbbá a vonatkozó jogszabályi előírások ismertetése érdekében az alább összeállított Tájékoztató a rendezvény-szervezők munkáját hivatott segíteni.

A tájékoztató a szabadtéri rendezvények, kiemelt szabadtéri zenés, táncos rendezvények, továbbá a művelődési, sport- és oktatási létesítményekben, helyiségekben esetenként nem az eredeti rendeltetésnek megfelelő rendezvények, valamint az 500 főnél nagyobb befogadóképességű nem művelődési és sportlétesítményekben, helyiségben tartott alkalomszerű kulturális és sportrendezvények vonatkozó szabályait taglalja.

Jogszabályi háttér

A fent említett rendezvényekre vonatkozó tűzvédelmi szabályokat, követelményeket az Országos Tűzvédelmi Szabályzatról szóló 54/2014. (XII. 5.) BM rendelet (a továbbiakban: OTSZ) határozza meg.

Az OTSZ-ban meghatározott biztonsági szint elérhető tűzvédelmet érintő nemzeti szabvány betartásával; a tűzvédelmi műszaki irányelvekben (a továbbiakban: TvMI) kidolgozott műszaki megoldások, számítási módszerek alkalmazásával; vagy a TvMI-től vagy a nemzeti szabványtól részben vagy teljesen eltérő megoldással, ha az azonos biztonsági szintet a tervező igazolja. 

A szabadtéri rendezvények esetében a BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság TvMI-t bocsájtott ki 2015. július 15-én, a rendezvény-szervezők munkájának segítése érdekében. 

Figyelembe vesszük az ízlésbeli preferenciákat, ételallergiákat és speciális étrendi követelményeket, hogy mindenki megtalálja a számára legmegfelelőbb választást. Friss és minőségi alapanyagokat használunk, és kiemelt figyelmet fordítunk az ételkészítés folyamán a higiéniai szabványok betartására.

Az ACREW CATERING nem csupán az ételre koncentrál, hanem a rendezvény teljes körű élményére is. Kiváló szolgáltatást nyújtunk, mely magában foglalja a barátságos és professzionális kiszolgálást, valamint a résztvevők igényeinek figyelembevételét. Rugalmas csapatunk minden részletre odafigyel, hogy biztosítsa a rendezvény gördülékeny lebonyolítását és a vendégek elégedettségét.

Az ACREW CATERING csapata hosszú évek tapasztalatával rendelkezik a rendezvényszervezés területén, és számos különböző típusú eseményt szolgáltunk ki, beleértve konferenciákat, kiállításokat, fesztiválokat és céges rendezvényeket. Büszkék vagyunk arra, hogy megbízható és megbecsült partnerként ismertek vagyunk az iparban.

Az ACREW CATERING szolgáltatásunkkal biztosítjuk, hogy a rendezvények résztvevői és a személyzet kiváló minőségű és ízletes ételekben részesüljenek, hozzájárulva a rendezvény sikeréhez és a vendégek pozitív élményének megteremtéséhez.

PONTOS ÉS HATÉKONY MUNKAVÉGZÉS:
Rendezvénytervezési szolgáltatásunkat a precizitás és hatékonyság jellemzi. Időben elkészítjük a terveket és pontosan betartjuk az előre meghatározott határidőket. A szakértői csapatunk folyamatos kommunikációban áll az ügyfelekkel, hogy minden részletet végigbeszéljünk és biztosítsuk a zökkenőmentes munkafolyamatot.

 A 3D szolgáltatásunk lehetővé teszi a rendezvények részletes és pontos tervezését, segítve a proaktív projekttervezést és a helyszínek optimális kihasználását. Az általunk alkalmazott technológia és eszközök az ipar más területeiről származnak, és a rendezvényipar specifikus igényeihez igazodnak.

Munkafolyamatunk a következő lépésekből áll:

1. Rendezvényhelyszínek lézerszkenneres felmérése:

    • A területet precíziós 3D lézerszkennerek segítségével mérjük fel.
    • Az így kapott adatok alapján készítünk 2D alaprajzot, valamint igény esetén  3D modellt.

2. Valóságalapú 3D helyszín tervezés:

    • Az elkészült 2D és/vagy 3D környezetben részletesen tervezzük meg a rendezvény helyszínét, figyelembe véve minden technológiai részletet.
    • Ide tartoznak a kábelezési tervek, berendezési tervek, világítási tervek, menekülési és kiürítési tervek.

3. Lézeres kitűzés:

Az általunk vagy a megbízó által szolgáltatott tervek alapján elvégezzük a különböző technológiai berendezések és nyomvonalak helyszíni kitűzését.

A 3D tervezés lehetővé teszi, hogy részletesen és pontosan megtervezzük rendezvényének helyszínét, optimalizáljuk az elrendezést és előre lássuk a különböző technikai aspektusokat. Ez segít a hatékonyabb tervezésben és a zökkenőmentes lebonyolításban.

Az általunk készített (esetenként a megbízó által szolgáltatott) tervek alapján elvégezzük a különböző technológiai berendezések és nyomvonalak helyszíni kitűzését.

Más, mint a többi

Sokéves tapasztalattal rendelkező, megbízható és felkészült személyzet biztosítása a rendezvényipar számára az egyik fő szolgáltatásunk. Nagy hangsúlyt fektetünk a gondosan kiválasztott és képzett csapatunkra, akik garantálják a rendezvények zökkenőmentes lebonyolítását és támogatást nyújtanak az összes megrendelőnek, műszaki személyzetnek és a csapat többi tagjának.

A belső képzésünknek köszönhetően a személyzetünk minden tagja rendelkezik a szükséges készségekkel és hozzáállással ahhoz, hogy magas színvonalú szolgáltatást nyújthasson. Ügyfeleinkkel való kapcsolatépítés és bizalom kialakítása kiemelkedő fontosságú számunkra. Több mint másfél évtizedes tapasztalatunk a rendezvényiparban lehetővé teszi, hogy teljes mértékben megértsük ügyfeleink igényeit és elvárásait.

MEgoldásaink

MIT TARTALMAZ A BEVEZETŐ KÉPZÉS?

A bevezető képzés egy napot foglal magában, és a következőket tartalmazza:

  • Titoktartási nyilatkozat, vállalati szervezeti felépítés, magatartási kódex, szabályzatok és előírások
  • Biztonsági és munkavédelmi oktatás
  • Egységes beosztás és formaruha viselése
  • Egészségügyi vizsgálat

Miután sikeresen felvételt nyertél, próbaidőre kerülsz a megadott helyszínre. Új tagként egy nagyobb csapatban fogsz dolgozni, ahol a crew chief vagy a technikai vezető felügyeli a munkádat. Sikeres próbaidő letöltése után elkészül a szerződésed, és állandó tagjává válsz a csapatnak. Ezután következnek a kihívások és a boldog munkanapok.

Fel kell készülnöd a folyamatosan változó munkafolyamatokra. Bár ismert márkákkal és hírességekkel dolgozunk együtt, nem mindig zökkenőmentes a feladatok ellátása. Vannak olyan feladatok, amelyek mentálisan és fizikailag is kihívást jelenthetnek. Teherautókat kell pakolnod, színpadokat kell építened, és audiovizuális berendezésekkel kell dolgoznod. Változatos és lenyűgöző helyszíneken fogsz megjelenni. Látogasd meg közösségi oldalainkat, hogy jobban megismerd a vállalt feladatokat.

Folyamatos terjeszkedésünknek köszönhetően rendszeresen keresünk rátermett, szorgalmas és megbízható jelölteket, akik kiváló kommunikációs készséggel rendelkeznek. A legénység feladata a kézi anyagmozgatás, beleértve a teherautók be- és kirakodását, valamint a színpadok építését. A legénység munkája fizikailag megerőltető lehet, és időnként stresszel járhat, de egy pozitív gondolkodású, összetartó csapatban fogsz dolgozni. Rendezvények során a legismertebb helyszíneken Magyarországon és a Közép-Európai régióban.

Csatlakozz hozzánk és légy része a lendületes csapatunknak, ahol lehetőséged nyílik fejlődésre és kihívásokkal teli munkára a rendezvényiparban.”